tisdag 5 januari 2010

Voila!

Årets första löppass är äntligen avfyrat!

Ja, löppass är väl lite mycket sagt och avfyrat är en mild överdrift. Det rörde sig snarare om en testjogg för att stämma av med hälen. Nämnda kroppsdel protesterade milt men inte tillräckligt högt för att jag skulle avbryta. Kallt var det hursomhelst, -20 grader men den bleka januarisolen förgyllde det hela.


Jag höll mig på vägen och valde en platt sådan för att hälsenan inte skulle slå bakut. Jag anar en viss morgonluft även om jag lärt mig att jubla försiktigt beträffande allt som gäller hälsenan.

Nu bär det snart av neråt Skåne igen där jag hoppas på lite mildare väder. 20 minusgrader är kallt när man springer och vansinnigt kallt när man cyklar.

Jag avslutar denna årets första bloggpost med en mobilfilm på en stigfinnare i nerförsbacke. Skateboardsonen Dante har släpat med sig en avlagd bräda som han kör kickflips och annat med i snön. Jag ställde mig på denna brädbit för att visa att även denna gubbe har balans. Observera den nöjda minen på slutet.

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Bravo Calle! Bravo för löpning och bravo för bräda!
    Ses snart, kolla in stigfinnartråden på jogg.se

    SvaraRadera
  2. Kul! Den tråden hade jag missat. Här är en länk till den:
    http://jogg.se/?sida=forum&subid=9280&searchstr=

    Nu är jag tillbaka i Skåne och njuter av det förhållandevis milda vädret.

    SvaraRadera