tisdag 29 december 2009

-20 grader och cykelväder

Ja, ja en blek decembersol tittade i alla fall upp vid horisonten en kort stund mitt på dagen.

Här i Dalarna är det kallt. Skrivandes stund visar kvicksilvret -20 grader. I förmiddags var det -23, så vi går definitivt mot varmare tider.

Jag testade att springa 5 km för några dagar sedan. Det gick sådär. Hälen reagerade lite surt. Jag är för närvarande osäker på hur jag ska fortsätta för att kurera hälen. Tills en ny plan växer fram så blir det cykling.

Så här snygg var undertecknad vid dagens kalla cykeltur:

Så här fint var det:

Det blev en kort runda, mest för att prova på kylan och hitta vägar. Men, men, alltid något sa han som såg Åmål.

So long, så länge!

2 kommentarer:

  1. Var också i Dalarna över jul och där var KALLT! Det värsta är dcok att vi har nästan lika kallt här i Norrköping! Och så mycket snö! Global warming - vad är det ;-)

    Tänkte precis "men nu är det väl för kallt för att cykla" när jag kom på att så brukar många säga till mig om löpning ;-) Ha det gott Calle!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli skönt att kunna dra ett ordentligt andetag utomhus utan att riskera att lungorna krackelerar i kylan:)

    SvaraRadera