söndag 25 oktober 2009

Byta håll


En stigfinnare ska inte trampa samma vägar, varelse det är till fots eller med cykel. Om fantasin tryter så bör man åtminstone byta håll på en gammal runda. Jag vet att många hellre maler samma rundor, åt samma håll. Om det beror på att det känns tryggt eller om de brukar snegla på klockan vid vissa bestämda ställen vet jag inte. Byt håll, så ser de saker från en annan vinkel!

Medsols runt Krankesjön blev det. Tack vare det - och att jag fick vittring på en annan cyklist som råkade ut för mild cykelstalking - så hittade jag grymt fina skogsstigar längs den södra delen av sjön.

Vid Krankesjön får man garanterat se fåglar, andra fåglar, fågelskådare, ännu fler fågelskådare, militärer och stridsvagnar.
Hela norra sidan trafikeras av bandvagnar - och vi löpare och cyklister som tycker det är spännande att försöka hålla balansen i kaoset de lämnar efter sig.



Efter drygt 1,5 timme på sadeln blev det ett snabbt byte till löparskor och ut på en kort runda på 5,5 km. Ont i hälen, skönt i själen.

3 kommentarer:

  1. Jag följer gärna med - på alla pass här i högerspalten. Utan att maila, men med välvilja :)

    SvaraRadera
  2. Stämmer väl in på mig det du skriver, är på tok för dålig på att trampa nya stigar. Det är helt klart dags att göra något åt det.

    Ska bli kul att kunna följa dina stig-äventyr!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Tryggt att veta att folk följer med ut i bushen. Både via skrift och per fot.

    SvaraRadera