lördag 24 oktober 2009

Snurr runt Häckebergasjön

Första riktiga bloggposten:

Tyvärr har jag troligen en hälseneinflammation. Jag kan fortfarande springa, men inte lika långt och inte lika fort. Jag blandar därför in mer inslag av mountainbike (roligt) och träningscykel (tråkigt) i träningen.
Förra söndagen så genomförde jag ett kombipass mtb/löpning för att ändå komma upp i minst 2 timmars sammanlagd träning och därmed kvala in som långpass enligt min 2 timmars regel.
Vädret var strålande och jag hade mobilen med mig och fotade lite.

Jag utgick från idrottsplatsen i Genarp och cyklade Skåneleden, runt Häckebergasjön, vilket innebär en del riktigt kuperad åkning med många tekniska passager.

Detta var första gången jag hade clips ("fastsatta fötter") på en så pass svår cykling. Detta faktum plus banans beskaffenhet gjorde att medelhastigheten låg på ynka 15,34 km/tim.
Men men, det spelar mindre roll. Det är tiden som räknas och visst tusan var det ansträngande.
Direkt efter cyklingen slängde jag mig i bilen - slängde på cykeln på bilen först - och begav mig hem. Väl hemma bytte jag till torr tröja och löparskor. Sedan gav jag mig ut på en 7,5 km-runda. Allt som allt blev det 2 timmar och 14 minuter. Ok för ett långpass, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar