onsdag 25 november 2009

Diagnostiserad häl

I går var jag hos Torbjörn Mårtensson och fick diagnosen på hälen. Fästet, där hälsenan fäster in i benet, är inflammerat. Han varnade för att sådana inflammationer kan bli kroniska om man inte låter de läka ut.

Planen är att ta en veckas löpledigt och sedan känna mig för. Ingen Voltaren. Känns det ok så kan jag börja springa försiktigt utan att öka för snabbt. Frustrerande, trist och inte alls vad jag har lust med. Men, han har naturligtvis rätt den gode Torbjörn.

Som tur är kan jag fortsätta åka terrängcykel, vilket ju lindrar löpabstinensen relativt mycket. Sedan gäller det att gilla läget. Är det skadligt med en veckas total löpvila per år? Nej, det är naturligtvis nyttigt. Sedan skulle det förstås ha varit att föredra om vilan föregåtts av 51 veckors bra träning och inte ett år upphackat av skador och sjukdom som i mitt fall. Jamen då så, då bryter vi säsongen där...

...och ser fram emot en ny säsong. 2010 - jag tror att den kommer bli den bästa någonsin. En summering av säsongen kommer snart. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar