söndag 1 november 2009

Tredje dagen utan träning och fjärde löpfria dagen!

Vilan i fredags var planerad, jag hade helt enkelt lite för späckat schema. Men i går... Jag fick plötsligt ont på utsidan av knäna.
Det är inte löparknä för det känns ovanför knäna, men det kan likväl vara något på gång med itb-senan. Dessutom har jag känning under knäna. Ja, för att inte nämna häl-aset. Faktum är att även den gamla skadan i högertån börjar göra sig påmind...

Vad är jag gjord av för klenvirke???


Nu funderar jag på tre alternativ till den plötsliga anhopningen av krämpor:

1. Kroppen är inte van vid de cykelpass jag kört i oktober. Nu kommer reaktionen.

2. Jag har något virus eller bakterie i kroppen som gör att det blivit små inflammationer på utvalda ställen i kroppen som är extra känsliga hos löpare.

3. Jag behöver gå och räta upp kroppen igen hos den förre detta sprintern Torbjörn Mårtensson. Han är för övrigt den jag litar mest på vad gäller löparskador. Dessutom var han med i det svenska lag som kom femma på 4X100m i Atlanta -96.
Respect!

Hmm, vad kan det vara, vad kan det vara...?
Jag lutar åt nummer två, befarar nummer ett men inser att det med all sannolikhet är en viss del av nummer tre inblandat. Mitt beslut är att vila idag och ge mig ut på en lugn löptur i morgon.

Annars kan jag berätta - även om jag inte planerat att skriva så mycket om min musik här - att en video till en av mina låtar ska spelas in i L.A. nästa vecka. Detta gjorde att jag fick göra en alternativ mix på den i studion idag och skicka iväg den. Det ska bli oerhört spännande att de hur det blir! Här finns några smakprov på den musiken.

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar