fredag 13 november 2009

Jultomten kommer tidigt i år

Nej detta är inte, överskriften till trots, en recension av en svensk porrfilm från 70-talet.
Det är förstås en löparnörds ohöljda glädje över att just ha hämtat hem sina nya löparskor från Spelbutiken (postens ställföreträdare, tillika spelmissbrukarnas himmel/helvete).
Det här är det tredje paret skor jag köpt ifrån Startfitness i England. Återigen kom paketet betydligt snabbare än de 7 - 14 arbetsdagar de ber kunden räkna med. Tre arbetsdagar tog det. Dessutom är det betydligt billigare än i Sverige.

Check this out:
Inov-8 Roclite 315
De sitter som skräddarsydda. Tanken är att det är dessa skor som ska följa med mig ut på långpass i terrängen och förhoppningsvis följa med på en fjällmara nästa sommar. Om jag nu inte hinner slita ut dem först, förstås. I morgon blir det testlöpning.

Idag blev det knappt nio km lugn löpning. Asfalt och grus istället för stig och obanat. Omväxling ger variation.
Det drar ihop sig till helg. Skönt!

Ps. Några minuter efter jag publicerat ovanstående Googlade jag "ohöljda glädje" (jag blev plötsligt osäker på "ohöljda") och fann att mitt alldeles purfärska inlägg kom på tredje plats. Osäker på om det betyder att denna blogg indexerats effektivt eller om nästan ingen annan svänger sig med sådana otidsenliga uttryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar