fredag 27 november 2009

Summering av säsongen

Förra året fick jag träningen upphackad och stympad av ett löparknä, en halsinfektion som varade i tre - fyra månader och en alltmer lutande kropp som ledde till bäckenproblem. Årets säsong har varit bättre men helt förskonad från skador och sjukdomar har jag inte varit.

Året inleddes med fortsatta bäckenproblem och ett hopparknä för att sedan kryddas med en envis inflammation i hinnan som omger stortåsenan. På det hade jag två influensor och en magsjuka innan vi var inne i mars månad. Sedan första september har jag varit sjuk i två omgångar och missat sammanlagt 2 veckors träning. I mitten av augusti råkade jag ut för en kraftig stukning av vänsterfoten och nu i oktober och november har jag min inflammation höger hälsenefäste. Men det kunde varit värre.

Sommaren flöt annars på riktigt bra med riktigt bra terränglöpning framför allt i Dalom. Min löpform i mitten av augusti var nog den bästa jag haft hittills. Nu har jag halkat efter lite men jag är övertygad om att löpningen kommer utvecklas snabbt så fort jag kommer igång ordentligt tack vare mtb:n. Får jag bara vara någorlunda frisk och skadefri så kommer nästa säsong bli alldeles lysande.

Efter besöket hos Torrbjörn Mårtensson tog jag tre dagar utan någon träning. Jag passade på att vaccinera mig mot svininfluensan, och mådde lite tjuvtjockt i drygt ett dygn. Idag blev det 70 minuters mountainbike med ovanligt mycket asfalt och grusväg. Hälsenan gör sig tyvärr fortfarande påmind så löpningen får vänta. Jag sneglar på mina nya terrängskor och längtar ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar